15 STYCKEN "VISSTE NI ATT..."!

...visste ni att Dolly i princip bara gått på fälten i Holland innan hon kom till Sverige? Hon var extremt seg & oriden när min faster provred henne, jag provade också och avrådde från köp. Efter köpet visade det sig att hon var allt annat än seg, snarare het & stressad.
 
...visste ni att jag haft kontakt med Dollys uppfödare i Holland?
 
...visste ni att Dolly endast går bra på hackamore?
 
...visste ni att Dolly kan ge mig en MAGISK känsla på hinder?
 
...visste ni att Noppe tidigare varit godkänd och verksam som godkänd hingst?
 
...visste ni att Merry & jag ridit ungponnychampionatet i både hoppning & dressyr? 
 
...visste ni att Merry är en godkänd Welsh Cob hingst som dessutom är belönad med både gångarts & hoppdiplom?
 
...visste ni att Dodo var supermesig på hinder i början? 
 
...visste ni att Dodo aldrig är startad på travet? Däremot inkörd & tränad!
 
...visste ni att Melker ägs av samma person som äger Diva (som jag också utbildade en längre tid), och att hon även ägde Lexie som jag tävlade mycket med under min ponnytid?
 
...visste ni att vi köpte både Palle, Corven, Linus & Ida-Holly från deras uppfödare?
 
...visste ni att jag visat häst på utställning, 3-årstest samt tävlat i Engelska Ridklasser, fälttävlan, dressyr & hoppning?
 
...visste ni att Palle är mörkrädd?
 
...visste ni att Palle är riktigt feg på hinder utan ryttare? Han blir väldigt osäker och jättespänd.
 
...visste ni att Ida-Holly är en riktig "primadonna"? Det finns mycket vi måste jobba på i hanteringen, som att bli sprayad med pälsglans till exempel...
 
En typisk bild på mig när jag åker från häst till häst får avrunda detta inlägg. 

Kommentarer:


Anonym:

Merry har gångartsdiplom med 😉🙈😘

Svar: Bäst att jag rättar😅🥰
Ellen

skriven


IA:

Nä det visste jag inte. Men att Merry rör sig urfint ser man ju. Fin hållning och snygg som attan är han. Däremot minns jag att du skrivit om Palle som har ett sånt fint påbrå och hans pappa som vunnit fina utmärkelser och är en kändis.

Svar: 😃💐👍
Ellen

skriven


IA:

Japp här är han..Så fina..Härliga muskler och bringa, vackra ögon och så underbart temperament. Kloka och vackra.

https://ellenshorselife.blogg.se/2018/december/palles-pappa-ar-arets-breeders-trophy-hingst.html

skriven


Kommentera här: