DOLLYS UTVECKLING I BILDER...

Okej, jag ska inte bara blotta fula bilder på stackars Dodo på nätet, haha! En annan häst som utvecklats något otroligt är Dolly. Jag trodde ALDRIG att det skulle bli något utav denna häst. Det var katastrof i början. Det är inte samma häst idag. Tänk att det kunde bli så bra. Jag avrådde min faster från att köpa henne, men vilken tur att hon inte lyssnade på mig. Det har inte varit lätt, men nu har vi båda en vän för livet i Dolly❤ Hon har ett hjärta av guld och det är något alldeles särskilt med henne. Hon är den extrahäst som lämnat det djupaste avtrycket hos mig. 
 
Sju bilder från "då":
 
Det största problemet med Dolly var hennes stress. Hon var stressad konstant under ridning. Så stressad att hon skakade på huvudet. Hon kunde nästan inte galoppera i vänster galopp, utan tog sig fram i korsgalopp. Hon stack innan, men mest efter hinder och kvaddade dem var & varannan gång. Usel balans & koordination. Hon gick på studs i kombinationer och allt var en enda röra. Hon hade dessutom problem med lastningen, och hon kunde inte skos utan lugnande medel. INGA av dessa problem finns idag. Lösningen? Det är många saker ihop som bidragit till framstegen, dessa är några av dem:
 
*Fint hem med ett naturligt hästliv.
*Kärlek & beröm.
*Långa skogsturer i lugnt tempo tillsammans med hennes ägare.
*Tålmodig träning.
*Bettlöst.
*TID!
 
Sju bilder från "nu":
 
För er som inte känner er klara med "utvecklingsinläggen" så rekommenderar jag att gå tillbaka i arkivet och till inlägget där jag berättar om min & Palles utveckling. Jag postade det i april 2019. Vi har ju visserligen utvecklats en hel del sedan dess, men iallafall, det inlägget hittar ni HÄÄR.

Kommentarer:


IA:

Ja hon ser ju lite sprättig ut på övre fotona om man säger så. Precis om Dodo som ni verkligen lyckats fånga på bild. Han ser ju störtkul ut på de fotona.

skriven


Emma:

Haha, oj ja man får ju ändå lov att säga Vilken utveckling!!!! Eller så lyckades fotografen ta bilder i fel ögonblick. 😏😬🤗🤗 Det viktigaste är att det gått åt rätt håll!!!

Svar: Ja det är ju det med "skillnadsbilder". Man kan visa vad man vill visa🤪😉 Men hennes utveckling är verkligen otroligt😃
Ellen

skriven


Kommentera här: