MERRY; kvällens hoppträning *FILM*!

 
OBS, OBS & OBS! Detta är vår första "hoppträning" (mer bommar & gymnastik) på ett år!!! Vi har endast tävlat dressyr den senaste säsongen, och han har bara småskuttat några gånger under året. Med det sagt, vi skulle kunna vara väldigt mycket "flasighare" än såhär, men jag väljer ändå att visa er ett par klipp från idag. Inte alls så att jag tycker det är dåligt (tvärt om med tanke på omständigheterna), men självklart vill man visa andras hästar och en själv på den nivån man är kapabel till. Vill ju inte göra dålig "reklam" för varken mig eller andra, om ni förstår vad jag menar.
 
Är glad över att jag enligt mig gjorde ett bra jobb trots att man varken hoppat eller ridit hästen på länge. Men det allra bästa jobbet gjorde Merry, han gjorde exakt det jag bad om. Kunde inte önska mer utav honom! Jättenöjd med kvällens träning. Den var precis lagom för oss och nivån som vi är på just nu. Skitroligt!
 
Vi tränade för Sofia i kväll, jag har tränat mycket för henne genom åren. Använder hennes träningar som komplement till Jens. Känns alltid tryggt & bra, hon känner mig som ryttare väl. Hoppas på att kunna ta med Dolly på en träning inom kort också!
 
Visst ser han härlig ut? Så mycket kvalite i denna ponny!

Kommentarer:


Anonym:

Kvalite OCH skönhet, den där Merry alltså 😍🤩 Tack för att du laddar upp och visar oss filmerna! 👍

Svar: Roligt att det uppskattas!🌺
Ellen

skriven


IA:

Ja en sån himla go ponny han är Merry. Tar sin uppgift på största allvar och ser snygg ut när han gör det också. :-)

Svar: 🌺🌺🌺
Ellen

skriven


Kommentera här: