DAGS ATT KOMMA I STÄMNING...

 
På söndag är det äntligen dags för mig & Merry att tävla igen. Även om jag inte tränat någon direkt dressyr på honom iår så har jag beslutat mig för att lämna LB-klasserna. Hans senaste starter i LB har resulterat i 74%, 69% samt 79% (filmen ovan) och vi har även varit uppe på 70% i LA. Ringrostigt eller inte, jag tycker att vi är ett "LA-ekipage" nu och hör hemma där. Nu är det ett par månader sedan vi sist tävlade så nu gäller det att komma i stämning, valet av peppfilm är ganska förutsägbar. Självklart väljer jag min & hans bästa prestation hittills. Det vill säga när vi vann Welsh-SM på 79% och fick en 10:a (!!!) i protokollet. Det var verkligen så himla roligt, dessutom var Merrys uppfödare på plats. Snacka om att hon valde rätt tillfälle att komma!

Kommentera här: