đŸ’â€â™€ïž

NĂ€r jag kommer in pĂ„ hoppbanan sĂ„ vill jag inte se ut som en dressyrryttare, och nĂ€r jag kommer in pĂ„ dressyrbanan sĂ„ vill jag inte se ut som en hoppryttare. För det Ă€r ju oftast sĂ„, sĂ„ fort en hoppryttare letar sig in pĂ„ en dressyrbanan (eller tvĂ€rt om) sĂ„ ser man det vĂ€ldigt tydligt. Dressyrryttaren sitter prydligt och bromsar in i hindren, hoppryttaren rider programvĂ€garna med kutrygg, bred handstĂ€llning och omkullagda hĂ€nder. Jag hoppas ni förstĂ„r att jag generaliserar nu😉
 
Jag identifierar mig varken som hopp eller dressyrryttare. Jag Àr bara en ryttare. Och en ryttare oavsett disciplin ska enligt mig ha en korrekt sits och ha koll pÄ sitt markarbete. LodrÀt sits (kan ge viss dispans i vissa hoppsadlar) och buren hand med tummen som högsta punkt gÀller alla tycker jag. SvÄrare Àn sÄ Àr det inte för mig. Jag kanske Àr "gammeldags", men det Àr Ätminstone vad jag strÀvar efter oavsett om jag rider in pÄ hoppbanan eller dressyrbanan. 
 

Kommentera hÀr: