PALLE & IDA-HOLLY; första omgången bilder från idag!

Idag fick Palle & Ida-Holly åka iväg till hemmaklubbens bana för ett ridpass av det lättare slaget. Lite jobb i galopp och några språng över mindre hinder. Båda var mycket duktiga!
 
Palle känns full av energi. Han rör sig stort och kraftfullt för att vara honom just nu. Mycket fin. Han är mer eller mindre i perfekt skick för hopptävlingar. Skulle behövas ett & annat dressyrpass dock, får försöka ta tag i det efter att de fått ta det lite lugnt i sommarhagen. 
 
Ida-Holly var trött idag, och det har hon varit det senaste. Hon är i bra kondition och stark för sin ålder. Jag har inte ridit henne så mycket, men uppenbarligen behöver hon lite mer vila. Tänkte att hon får en microvila på åtminstone fyra dagar. 
 
Idag började jag på Palle. Mamma red fram Ida-Holly åt mig. 

Fick en bra känsla på honom. Det blir inte att jag rider varje häst särskilt länge när vi är iväg som idag. Och det är lite det jag menar med att vi behöver ett dressyrpass. Även om han är fin så behöver han såklart gymnastiken som ett riktigt dressyrpass ger för att hålla sig i form.

Palle klar med mig. Dags för hästbyte!

Fler bilder kommer, dels från när jag red Ida-Holly, men också några bilder på mamma & Palle!

Kommentera här: