TRÖTT!

 
Ytterligare ett gäng med bilder från helgens tävlingar arrangerade av Motala Ryttarförening på den fina multiarenan i Mantorp. I lgår åkte jag hemifrån vid 08:00 och vid 20:00 rullade vi in på stallplanen igen. Idag gick jag upp 04:50, släppte ut mina hästar, sedan rullade jag mot Clear vid 05:30. Eftersom det bara vara en start idag så kom vi hem under förmiddagen. Skönt! Det märks att man varit ifrån tävlandet även om formen känns bra, det blir en extra anspänning. Lite extra spännande att debutera med Clear också såklart, först 100cm och sedan 110cm. 
 
Fyra starter gjorda och tre rosetter av fyra möjliga. Jag är mest nöjd med Palles omhoppning i 110:n igår samt min & Clears 110cm idag. Det är första gången jag rider en 110-klass på en annan häst än Palle faktiskt. Nu känns det verkligen som att man igång på riktigt med säsongen igen. Palle & jag har formen som jag vill ha. Tycker egentligen inte att vi behöver fler starter i 110cm. Jag skulle helst vilja rida några 115cm för att sedan gå upp till 120cm. Jag får se vilka klasser kommande tävlingar har att erbjuda!
 
Efter gårdagens sena och dagens tidiga tävlingsdag så är jag ganska trött måste jag säga. Tog en liten paus när jag kom hem och sedan fixade jag stallet samt tog en galoppsväng på Ida-Holly. Blåste & regnade, men var riktigt härligt. Det som händer härnäst är städning av huset samt styrketräning tillsammans med Z. Sen vila & ta det lugnt!

Kommentarer:


Anonym:

Bra jobbat!

Svar: Tack🌺
Ellen

skriven


Kommentera här: