MOT SADELUTPROVNING!!!

Tjoho! Nu är vi påväg mot eftermiddag/kvällens sadelutprovning med Ida-Holly. Uppdaterar er efteråt såklart!
 
 
Förresten, Ida-Holly var UNDERBAR på gårdagens hoppträning. Jag kunde verkligen inte önska mer utav henne. Vi kändes verkligen som ett sammansvetsat ekipage. Hon gjorde allt så otroligt lugnt, harmoniskt och avslappnat utan att tappa energin. Hon var framme för skänkeln, balanserad och med mig exakt hela tiden. Jag kunde hålla ett jämt tempo och rida med extremt små hjälper. Jag red exakt så som jag ville rida, jag kunde inte gjort bättre ifrån mig jag heller. Lugnt kunde jag vägleda henne igenom banan, exakt alla språng & distanser på hela träningen blev bra. 
 
Tyvärr fortsätter tävlingar att ställas in. Ytterligare en tävling som skulle ägt rum inom en snar framtid är inställd. Idag anmälde jag fem hästar till Anebys tävlingar i påsk. Jag har jobbat hårt för att komma till punkten där jag kan starta flera hästar på tävling, jag har verkligen sett fram emot starten på denna säsong... Nu vet jag inte ens om det blir av, och klasserna får jag ju bara chansa på. Eftersom jag inte får de starterna som det är tänkt innan Aneby så har jag ingen aning om vilka klasser jag egentligen kommer att vilja rida när det är dags. OM det blir dags. Egentligen har jag ytterligare en dag att anmäla Palle till, men jag har ingen aningen om vilka klasser jag kommer att vilja rida. Samtidigt måste jag "roffa" åt mig en plats eftersom att tävlingen riskerar att bli full. Dessutom är det så himla dyrt att tävla nu, man vill ju inte ha starter som brinner inne heller.... Gaaah!

Kommentarer:


Emma:

Det är otroligt vad detta virus ställer till det på alla plan i samhället, jag funderar dagligen på hur det ska sluta - kanske mest vad gäller ekonomin både i världen och i Sverige, och inte lika mycket på själva viruset i sig (såvida det inte muterar). Förstår att din tävlingsplanering är svår just nu, så himla tråkigt! Men jag hoppas att du och dina nära åtminstone slipper undan att smittas av och bli sjuka av själva viruset, då har man iaf något att vara glad över! Vi får väl bara vänta och se vad som sker här i vår och sommar...

Svar: Ja men precis. Hoppas & önskar detsamma för dig🤗
Ellen

skriven


Kommentera här: