HÅLLIDEJ; bilder & text om dagens ridpass!

Dags att berätta om dagens ridpass på Ida-Holly. Kort & gott så gick dagens ridpass jättebra (som vanligt, haha). Hon är bara så härlig och rolig! Idag hade jag dock lite extra att jobba med då hon var lite spänd. Nu var det ett tag sedan hon åkte iväg utan Palle, och det märktes, eller så hade hon bara mer i huvudet idag. Vem vet! 
 
 Började med att trava runt den stora banan, ett varv åt varje håll för att hon skulle få se sig om och landa lite. Efter det gick jag in på en större volt och försökte skapa ett bättre arbete igenom kroppen. Hon var lite springig, ofokuserad och inte i "ramen"/på tygeln. Hon petade ut sitt högra bakben och jag hade henne inte på höger tygel. Så småningom började jag att lägga in travbommarna under arbetet på volten. 
 
Och till en början så blev det sämre, bommarna blev en "ursäkt" till att börja springa och tappa arbetet igen. 

Så småningom kom hon till ro och avslappning. Vi tog en paus och sedan gick vi vidare med galoppen. 

Och trots fin trav så var inte spänningen helt borta, när vi kom till galoppen så fick jag "börja om" lite igen. Efter ett par varv var det dock som att hon andats ut allt det som hon hållit på och kom till helt okej arbete i vänster galopp. Vänster galopp brukar vara våran bästa, men idag var det annorlunda... Den högra galoppen gick bara SÅ BRA! 
 
KOLLA BARA! Hon har adrig gått så bra i höger galopp tidigare. Det var verkligen superkul!

Kommentera här: