LITE AV VARJE

Hallå! Det har varit fullt upp. I måndags red jag Noppe. Jag har anmält han & mig till en Pay n Ride nästa vecka, roligt!😀 Utöver det styrketränade jag Z Z. Hans pass är verkligen låååånga. Vi var på gymmet i 1 timme & 45 minuter. 
 
Igår gjorde jag mitt extrajobb och flera ärenden direkt efter jobbet. Sedan åkte jag vidare mot Dodo innan jag & Z körde ytterligare ett styrkepass. Till min tröst var detta lite kortare, 1 timme & 20 minuter😅 Jag gillar ju kortare pass med fokus på kondition, men just nu måste jag ta det lite lugnt med höften. Känner mig som en riktig biff när jag pumpar på med skivstång & hantlar, haha! 
 
Gårdagens styrkepass var det femte på raken, idag får det bli en vilodag. Förmodligen kör jag på med träningen imorgon igen, då slutar jag dessutom lite tidigare. Jag jobbar länge idag, men när jag kommer hem så ska jag gå hem med hästarna från sommarhagen och rida dem båda två. Planen är att rida dem båda även imorgon! 
 
Övrigt var det gäller hästarna är att jag ska på öppen bana på söndag med Palle. Förhoppningsvis blir det även en sväng till riktig ridbana med Ida-Holly på lördag. Helgen bjuder även på lite hoppning med Merry! Jag får se om det blir ytterligare någon häst eller om det stannar där, det märker vi. Det finns alltid hästar att rida, men helgerna håller jag gärna lite luftiga då & då. Om jag får ett särskilt önskemål så försöker jag att fixa det, men jag tänker inte aktivt planera in fler hästar själv den här gången. Helgerna är dessutom en utav de gånger där jag oftast har chansen att ge mina hästar den tid de behöver! 
 

Kommentarer:


Lovelia:

Hur får du motivation till träning när tävlingarna är inställda? Jag har helt tappat lusten att träna när jag inte har en tävling som mål? Jag tävlar dessutom i WE och det finns överlag extremt få tävlingar redan innan covid. Nu blir det mest att jag bara lunkar på i skogen

Svar: Motivation kommer och motivation går. I perioder går jag mer eller mindre enbart på disciplin. Jag har faktiskt skrivit ett inlägg om ämnet tidigare: https://ellenshorselife.blogg.se/2019/november/motivation-eller-2.html

Men jag tycker också att man ska och måste tillåta sig själv att ha olika perioder med hästarna. Kanske är det så att du & din häst faktiskt behöver ha en period där man släpper på träningen och bara är? Ingen är på topp jämt.
Ellen

skriven


Kommentera här: