4-5 GÅNGER PER VECKA I SNITTđŸ‹ïžâ€â™€ïž

Gymmet avklarat. Förra veckan vilade jag frÄn trÀning eftersom att jag var sjuk. Denna veckan Àr mer normal, i skrivande stund sÄ Àr jag precis klar med veckans fjÀrde trÀningspass. Kollade upp hur mycket jag trÀnat de senaste 10 veckorna, och det blev 4,3 pass i veckan i snitt. SÄ 4-5 trÀningspass i veckan Àr det normala för mig och sÄ har det varit Àven om vi backar betydligt lÀngre tillbaka Àn 10 veckor. 
 
Min huvudsakliga trÀning Àr styrketrÀning med Zacke dÀr jag ocksÄ brukar vÀva in rehab, stretching och nÄgon kort men rejÀl pulshöjare som cykel, stakmaskin eller löpning. 
 
Utöver detta försöker jag att gĂ„ promenader dĂ„ & dĂ„. Även jogging som strĂ€cker sig över flera kilometer har jag sakta börjat Ă„terta. Men min favorit att variera de lĂ„nga gymsessionerna med Ă€r korta & intensiva grupptrĂ€ningspass. GĂ€rna de med fokus pĂ„ puls & kondition. Det tycker jag Ă€r riktigt roligt. 
 
TrÀning blir lite som ridning för mig, en jakt pÄ att bli bÀttre & bÀttre. DÀremot Àr ju huvudanledningen till att jag trÀnar inte att jag ska bli bra pÄ att trÀna utan att jag inte ska flamsa omkring som en röd tomat pÄ hÀsten. Sits, kroppskontroll och orken pÄ hÀstryggen Àr universal. Eftersom att det Àr nÄgot som jag kan pÄverka sÄ Àr det just det jag gör. 
 
Hursomhelst, idag körde vi pĂ„ i 90 minuter. Mycket överkropp. Biceps, triceps, axlar och mage. UtfallsgĂ„ng för underkroppen bara. Eller de Ă€r inte sĂ„ "bara", bland det vĂ€rsta pĂ„ hela passet. Speciellt eftersom att jag precis har ökat pĂ„ vikterna dĂ€r😀
 

Kommentera hÀr: