HÄSTARNA RIDNA!

Ca 07:45 imorse lämnade jag & mamma gårdsplanen med transporten där bak. Vi tog med både Palle & Ida-Holly till hemmaklubbens bana.
 
Palle reds i måndags och onsdags denna vecka, lite hårdare ridpass. Måndag dressyr, onsdag hoppning. Kanske känns i kroppen. Han fick sträcka ut och jogga i alla gångarter med mamma idag. De tog några små skutt också. Mamma tyckte att han stod emot lite vilket gjorde mig orolig. Jag är helt klart lite nojjig var det gäller Palle just nu, samtidigt så är det ju extra jobbigt nu när han ska komma tillbaka till arbetet. Inte konstigt att han inte känns perfekt liksom... På slutet ändrade hon sin ridning och då såg det riktigt bra ut. Ska fortsätta att rida honom och hoppas att han känns bättre & bättre (det har ju känts bra i veckan). Annars får jag väl helt enkelt se hur jag går vidare. 
 
Ida-Holly har ju bara ridits en gång denna vecka. Vi red ut i onsdags (när jag ramlade av ni vet, haha). Då red vi ca 8-9 kilometer och galopperade mycket. Konditionsträning. Det betyder att hon egentligen inte jobbat lite mer ordentligt sedan dressyrträningen som var på torsdagen FÖRRA veckan. Ingen stress över det egentligen, jag rider Ida-Holly väldigt sparsamt. Hon går liksom 2-4 dagar i veckan. Men imorgon ska hon tävla och det kan ju vara lämpligt att satt henne i arbete innan dess. Absolut inte rida runt och jobba en längre tid utan mer påminna musklerna om vilket jobb som ska göras. Så det gjorde vi idag. Red ihop henne lite mer i galoppen och tog även ett par små hinder. Kändes jättebra! 
 

Kommentera här: