DAGENS RIDPASS: Ida, Palle & Dolly!

Ida-Holly: Dressyr i ridhus. Precis som igår var hon lite bakom skänkeln. Ville inte riktigt suga i. Jag tycker att hon var på plats och följde rakt & böjt spår ganska fint, så jag kunde direkt fokusera på små tempoväxlingar för att få till ett jämnare och kraftfullare påskjut. Hade hon inte haft delarna på plats så hade jag fokuserat på det först, det finns ju ingen mening med att skjuta på när kroppsdelarna ligger fel. Efter ett tag kom hon igång och jag fick en bra känsla. Hon var väldigt arbetsam idag, trots att jag var krävande och var tvungen att pusha henne lite mer än vanligt i början så var hon helt okej med det. Ett kvitto på att det jag ber om är rimligt. Annars säger Ida-Holly till, haha. I galoppen var hon strålande fin i vänster varv. Kunde till och med vända något steg i "piruettänk". I höger galopp var hon lite plattare och ville smyga in lite med höger bakben. Dock väldigt påverkbar och vi fick till ett par härliga steg. Jättenöjd!! 
 
Palle: Red i 15 minuter. Ridhus. Framskrittad för hand ordentligt innan. Tänker att jag ska börja att jobba honom lite nu samt öka passens längd. Han är fet & otränad. Underbart att sitta på hans rygg ändå. Red lite mer galopp idag än vad jag gjort tidigare. Ca 3 varv i vardera galopp. Gjorde en skänkelvikning åt båda håll, övergångar mellan skritt & trav samt lite fler större volter. Inte bara längs fyrkanten som jag gjort de tidigare ridpassen. Kändes bra! 
 
Dolly: Första gången jag rider henne sedan hennes fånganfall. Nu har igångsättningen börjat på riktigt. Min faster har skrittat & travat henne. Jag tog den första galoppen idag. Vi red i ca 25 minuter. Skrittade & travade över bommar samt gjorde flera övergångar mellan trav & galopp. Kändes lite stel och oriden, dock väldigt motiverad och villig till att arbeta. Kul att hon är igång igen! 
 

Kommentarer:


Yolanda - Kreativ text, vardag, alternativt fotografi:

Vad söt ^^;

skriven


Kommentera här: