EN SÄMRE RIDTUR

 
Alltså näe, det blev inget bra ridpass för mig & Ida-Holly idag. Märkte redan i stallgången att hon var känslig i pälsen och inte alls glad. Irriterad. Vi red iväg och jag koncentrerade mig extra mycket på att ge rena hjälper och vara väldigt tydlig & mjuk. Och det började bra. Hon kändes lite "off" i kroppen men kändes samtidigt positiv till jobb och kom igång bättre & bättre. Vi gjorde riktigt skapliga övergångar. "Det här går ju bra!!!" hann jag tänka... Sedan stötte vi på en trigger. Och då blev hon lite uppeldad, det var allt som behövdes. Toppen på isberget var nådd. Sedan fick hon för sig att ett träd var jättefarligt och skulle vända. Vi kom snabbt på banan igen, men sedan var hon helt borta pyskiskt. Försökte en stund, men jag kunde inte komma till ett bra jobb. Gav henne tyglarna och skrittade hem istället. Bättre lycka nästa gång. Gud vad kul det är att försöka jobba hästarna på uteritt ibland...
 
Ny tag nästa gång. Nu ska jag byta om och träna själv istället. Hörs snart igen!

Kommentera här: