EN LITEN PRESENTATION/BAKGRUND

Denna blogg kommer att vara centrerad kring mig och min häst Palles resa ihop. Palle som egentligen heter Heart Paal är en valack efter Heartbeat född 07. Palle och jag har hittils tävlat upp till 125 cm i hoppning och målet är att starta 130 iår. Vi har också startat några dressyrtävling på LA-nivå och även debutant fälttävlan. Palle är en väldigt glad och personlig häst som jag har ägt sedan 28 december 2012. Han köptes efter att jag slutat rida ponny och är min första stora häst. Han är verkligen en häst som man kan ha roligt med och som har kapacitet i både dressyr och hoppning. 

Palle och jag.

Jag själv är en tjej på 19 år som alltid har älskat hästar i alla dess former. Jag har under alla mina ponnyår tävlat i både hoppning och dressyr även om hoppningen har kommit att lägga sig varmast om hjärtat. När jag var 6 år fick jag Virvla, ett gottlandsruss. Henne red jag tills jag var 15 år gammal. Henne tävlade jag upp till LC i hoppning och LA dressyr. När jag var 11 år gammal fick jag hem en irlänsk C-ponny vid namn Lucky Rover som jag hade hos mig tills det att han togs bort 2012. En annan ponny som jag också red var Björkens Lexie. Ett New Forrest sto som jag tävlade upp till LA i både hoppning och dressyr med. Vi kom även 4:a i SM-klassen i hoppning under New Forrest SM 2012. Lexie såldes 2012. 

Palle står hemma hos mig precis som mina tidigare ponnyer gjort så han är alltid nära vilket är mycket skönt. Han har sällskap utav min mammas 22-åriga häst Eolus. Eolus är pensionerad  men går med på lite uteritter då och då. Vi har även kvar min första ponny Virvla men hon är utlånad sedan en bra tid tillbaka.

I början utav 2015 så blev jag uttagen till Talang Småland vilket jag blev superglad över, så jag  kommer också att skriva lite om de träffar/träningar  som jag har i samband med detta.  För er som inte vet vad Talang Småland är så är det en talangsatsning där vi får hjälp, verktyg och mer kunskap för att kunna kliva upp ytterligare en nivå i vår ridning och tävlande. Det var  efter en uppridning inför Maria Gretzer i Växjö som man hade möjlighet att bli uttagen vilket jag då blev. 

 

2015 har börjat väldigt bra med lyckade träningar, uttagningen till talang och flera fina rundor samt paceringar i 120 cm. Så jag ser väldigt mycket fram emot vad detta år har att erbjuda. Hoppas ni hänger på! :)

Kommentera här: