A OCH O FÖR MIG

Jag har alltid varit väldigt nogrann med speciellt 3 punkter när det gäller mina hästars träning, och det sedan b-ponny. 

- Hästen ska gå undan för skänkeln, lyssna på gas och broms direkt, kunna ställa höger/vänster. 
 
- Rida ut mycket, berömma och ha roligt, men även här ska bromsen funka. Jag kan släppa på Palle och busa med honom ganska ofta men jag vet också att jag kan stanna honom på en sekund. Hur jag lyckats med detta vet jag inte riktigt för i början när jag red ut på honom så var han mer vild än tam, haha. 
 
- Låta hästen vila/återhämta sig både med aktiva/passiva vilodagar men också i ridpassen men små pauser. 
 
Sen anpassas givetvis själva ridningen utefter hur hästen behöver ridas men oavsett om det optimala för hästen är att gå i låg form eller vad det nu är så är dessa punkter något som jag tycker är viktigt i min träning med hästarna. 
 
 
 
 

Kommentera här: