THROWBACK THURSDAY - NEW FORREST SM 2011/2012

(Precis som förra veckan så kör vi en repris på denna torsdags throwback-inlägg, detta har alltså publicerats tidigare)
 
Jag och Björkens Lexie tävlade under New Forrest SM under både 2010, 2011 och 2012. Första året var hon fem år och då startade jag henne i ungponny-kombinationen vilket egentligen inte gick så jättebra, men det var också en utav hennes första tävlingar. En erfarenhet rikare helt enkelt. 
 
2011 & 2012 gick det betydligt bättre.
 
2011: Jag och Lexie vinner LB:1 på 69% och kommer femma i LB hoppning.
STOLT över "min" sexåring
 
 
2012: Vi inleder med att vinna en dressyrklass första dagen, komma trea dagen efter i ytterligare en dressyrklass och avslutar sedan med att komma 4:a i SM-klassen i hoppning. 
 
Vi var ett ryttarmisstag borta från en medalj i New Forrest SM, men att vi ens gick till omhoppning som ett av fyra ekipage på över 40 starter var en stort vinst i sig. Mina ben när jag red in på banan var spaghetti men när jag hade landat efter första hindret så kände jag i hela magen att detta, det kommer att gå bra. 
 
Denna stjärna gav mig verkligen så mycket glädje och jag hade aldrig kunnat tro att när jag red runt på henne som vinglig och nyinriden unghäst att vi skulle lyckas så bra som vi ändå gjorde❤ 

Kommentera här: