STATUSEN JUST NU

Just nu är det lite segt på hästfronten det måste jag ju erkänna. Tänker rida en sväng på Palle imon. Lite mer trav denna gång och känna efter om han är fit for fight igen. Han kändes väldigt fin i söndags även om vi mest skrittade då. Däremot är ögat lite sämre och jag hoppas att det inte blir värre. Han ska på återbesök på fredag så efter det vet jag lite mer om planen med honom...
 
Annars så ska Linus fortsätta att tränas från backen nu. Så himla tråkigt väder bara. Stenhårt med isfläckar. Dessutom har det kommit en millimeter snö nu så att man inte ser isfläckarna. Denna vintern har verkligen varit bland de sämsta på länge när det kommer till möjlighet att motionera hästarna. 
 
På torsdag ska jag åtminstone rida endel, blir nog 3-4 hästar då. Skulle ridit Diva imon men det blir på torsdag istället. Det blir kul! Dessutom har jag börjat att markera massor utav tävlingar nu i TDB till Diva & Merry.
 
Annars då? Jag ska snart ställa mig i duschen och duscha riktigt VARMT! Är lite förkyld & frusen så det gör nog susen. Lite senare kommer Zacke hit och imorgon är det jobb som gäller igen, men det är faktiskt sista jobbdagen för denna veckan. På torsdag har ju jag min "rid-dag" och på fredag är det Skara som gäller, som sagt.
 
Älskar denna bilden på mig & Linus. Så himla snäll & gosig häst💓
Foto: Jenna Lindstedt

Kommentarer:


Brieditis Eventing:

ÅÅÅh, vilken underbar bild på er!

Svar: Visst är det! :D
Ellen

skriven


Kommentera här: