OM DEN "NYA" PONNYN & DAGEN

Hej!
 
Efter jobbet idag har jag hjälpt pappa att köra lite bilar till & från verkstad. Fixade även iordning Palles box, imorgon går mamma hem med honom på morgonen så att han får stå inne under dagen. På eftermiddagen åker vi mot dressyrträning och då är det bra om han fått vila lite från värme och insekter. 
 
I övrigt testade jag den för mig nya ponnyn idag. Blir det fler gånger ska jag fråga ägaren om jag får visa honom samt berätta mer om honom. Men jag kan åtminstone avslöja att det är en D-ponny av den mindre modellen, fux med bläs & strumpor, ljus man. Helt enkelt bedårande, haha! Han verkade okomplicerad, lagom pigg men behöver komma igång mer (då han inte gått så mycket) samt vidareutbildning. 
 
När jag kom hem från ponnyn så åkte jag direkt till hästarnas bete. Tog av de flughuvor & dylikt. Kom hem, tog en dusch och nu sitter jag här. Klockan börjar närma sig 20.00 och resten av kvällen förblir lugn. 
 
Imorgon är det min sista arbetsdag för veckan, nästa vecka blir det fullvecka var det gäller jobb igen. Då får jag skära ner lite på extrahästarna igen, så det känns extra bra att i princip alla extrahästar har fått gå denna veckan. 
 
Hoppas att ni har haft en bra dag! Vi hörs imorgon igen. 
 
Björkens Lexie får stå för dagens bilder i inlägget. Visade henne på utställning en gång och det är den enda erfarenheten jag har utav det. Henne utbildade jag från inriden till LA hoppning & dressyr. 

Kommentera här: