KVÄLLSPYSSEL I STALLET🌟

Jag har inte haft nÄgon tvÀttmaskin att tvÀtta benskydd, schabrak och andra hÀstgrejer i pÄ ett tag dÄ vÄr gamla tvÀttmasking till sÄdant gÄtt sönder, men nu finns det en ny. SÄ idag passade jag pÄ att börja ta tag i det vÀxande berget utav saker som var tvunga att tvÀttas.
 
Före...
 
...under...
 
 ...& efter tvÀtt!
 
 SÄ hÀrlig kÀnsla att hÀnga tillbaka de nytvÀttade skydden pÄ sin plats. 
 
 TvÀttade Àven nÄgot schabrak, paddar & ett gÀng lindor. Har betydligt mer sÄdant att tvÀtta. Passade dessutom pÄ att rulla upp en hel del andra benlindor som bara hÀngt huller om buller. Jag Àr vÀldigt dÄlig pÄ att rulla ihop dem kort efter ridpassen. 
 
Har man bara tid sÄ Àlskar jag verkligen att pyssla med alla grejer i stallet. Ha pÄ sig den gosigaste vinterjackan och sÀtta pÄ en bra podd i lurarna. Dessutom Àr det nÀstan alltid vÀlbehövligt. Saker anvÀnds & skitas ner i rasande takt hemma hos mig.

Kommentera hÀr: