DON'T TRY THIS AT HOME...

 
Alltså, dagens omhoppning måste ju bara få ett eget inlägg. Riktiga bilder + mer text om tävlingsdagen i sin helhet kommer lite senare. Nu är det dags att ta kväll. Hursomhelst, redan när jag gick banan idag så kände jag att detta är en omhoppning som passar oss. Mycket vända tillbaka snabbt efter hinder. 
 
Men jag gick väl inte riktigt efter planen...Omhoppningen började med en linje, jag kom stort in där. Istället för att börja labba i handen lät jag han fortsätta på 5 galoppsprång fram på linjen istället för de tänkta 6. Visst vi plockade bort ett galoppsprång, men att svänga tight tillbaka efter linjen blev inte lika lätt eftersom att vi kom med mer fart, men vi grejade det ganska bra. Efter det kom det två oxrar med ganska lång galoppsträcka emellan. Han fick fortsätta gå i den lite mer framåt galoppen. Kändes bra!
 
Efter den andra oxern var det åter igen en tillbakasväng, vi fick rida utanför ett hinder på tillbakasvängen som jag tänkt rida innanför, (& andra sidan tror jag inte det var någon som hann innanför då det var väldigt tight) för att sedan vara en lång galoppsträcka upp till sista hindret, ett rött räcke. Då körde jag en så kallad "dödsgas", en sådan man ser på TV, haha. Jag galopperade på ordentligt mot sista, tog ingen förhållning utan lät han gå. Jag ser att vi får ett "bauta-läge" och ber en liten bön för att Palle ska klippa av eftersom att jag inte tror att det blir bra om han försöker lägga in ett steg till när vi har en så stor galopp. Och fantastiska lilla Palle tar med mig på min livs flygtur, vilken fantasisk häst han är och vilken omhoppningen han gjorde.
 
Jag red för vinsten men fick ta andraplatsen, inte så dåligt det heller. Jag vill kunna rida smart, snabbt och hållbart. Det var ingen katastrof till omhoppning på något sätt, men som planerat blev den inte riktigt. Bästa Palle fixade denna omhoppning åt mig idag❤

Kommentarer:


Anonym:

Wheeee, liksom var känslan man får av bilderna. Och så perfekt med den bildserien när det nu blev ett sjukt stort språng 😆😂 Härlige Palle, vilken klippa!

skriven


Kommentera här: