MIN FREDAG

Efter dagens skolavslutning, dags att åka hem. Slutade vid 10:30!

Även om det kändes som att jag också hade haft skolavslutning på samma sätt som eleverna så var det för min lillasysters skull som vi åt lite extra gott idag. Hon har nu gått ut första året på gymnasiet. 
 
Efter skolavslutningen idag så gick jag hem med hästarna. Longerade Ida-Holly och Palle fick galoppera av sig på fälten. Innan det hade vi en lite rolig stund på ridbanan, han fick jogga över några bommar + hoppa ett pyttehinder med mig på, men utan både sadel & träns. Har bara ridit honom utan utrustning en gång tidigare och det är ungefär 3 år sedan så jag kände för att göra det igen. Lite härligt! Både Palle & Ida-Holly var iallafall jättefina idag, väldigt nöjd!
 
I skrivande stund sitter jag och tittar på hästhoppning på TV. Ni missar väl inte att det är Longines Global Champions Tour i Stockholm denna helg? Om inget annat så har jag påmint er nu!
 
Imorgon ska jag & Palle åka iväg och hoppa lite. Efter det ska nog jag och mamma iväg på lite utflykt. Vi tänkte eventuellt åka till en närliggande ponnyhopptävling och titta lite på den. Sedan åka mot Vättern och kanske kolla lite på Vätternrundan som pappa ska delta i. I början var det sagt att vi skulle skjutsa på honom men det har ordnat upp sig, det slipper vi. Vi får se lite imorgon hur det blir, beror på vädret & vad vi känner för. 

Kommentera här: