STUDS & UTERITT

Hej! Varit en bra tisdag idag. Palle & Ida-Holly reds ut utav mig & mamma. Utöver det så red jag även Dodo och jag har även fått lite allt möjligt gjort under dagen. Skönt! Imorgon får Palle & Ida-Holly vila för att sedan ridas ut på torsdag igen. Sedan tar vi hem dem från sommarhagen på fredag så att Palle får vila upp sig lite till söndagens tävling. 
 
Dodo fick iallafall hoppa studs idag och det fick även Dolly igår. Hoppade lite högre studs med dem för första gången egentligen. Innan har det mer varit lägre kryss/upphöjda bommar. Dolly har blivit så stressad innan så hon har inte gjort så mycket sådant överlag, men hon gjorde det superbra. Hon har verkligen landat och gör allt utan stress eller hets nu. Dodo gjorde det minst lika bra han. Bra styrketräning för dem båda⭐ Särskilt eftersom att både Dolly & Dodo är sådana hästar som kan bli lite låga/framtunga och ramla på lite efter hinder. När vi hoppar studs får de träna på att trycka ifrån och komma upp igen direkt efter förra språnget. 
 
Onsdag imorgon och jag kommer att börja dagen hos Noppe. Ungefär 08.00 ska jag vara där och efter det ska jag vara hos Melker. Samma procedur är planerad på torsdag. Blir bra! 
 
Studs med Dodo från en annan gång. 

Kommentera här: