DAGS ATT PRATA IKAPP

Så, dags att sätta sig och prata ikapp lite med alla er. Igår kväll kom vi hem, efter närmare fem timmars bilkörning och ett par dagar borta så var vi ganska trötta. Resten av kvällen spenderas därför i soffan. Vi är iallafall väldigt nöjda med vår lilla semster, det blev lyckat.
 
Idag är det lite mer fart på det, en lugn söndag men samtidigt lite av en "fixardag". Tvättmaskinen får gå varm och nästa vecka ska struktrueras upp. I morse släppte jag ut hästarna och fixade stallet, som vanligt. Efter det såg vi till att städa och få lite ordning inne i huset. Så skönt när det är gjort, då kan man slappna av på ett helt annat sätt tycker jag. Vid 11-tiden var vi klara och då passade vi på att ge oss ut på en promenad.
 
Mörker & väder gör att jag inte riktigt har möjligheten att rida extrahästarna just nu. Det är ju i stort sett mörkt när jag slutar jobbet. Skulle ridit Melker idag, men det fick tyvärr ställas in eftersom att det har snöat. Däremot blev det ett ridpass på Dodo, han var bättre rustad för underlaget eftersom att han är skodd med snösulor.
 
I veckan som kommer blir det nog bara något enstaka ridpass på någon extrahäst. Palle & Ida-Holly är som tidigare nämnt båda på vila just nu. Ida-Hollys vila planerad och Palles för att ridningen gått så himla trögt det senaste. Vill låta han vila + kolla upp honom innan jag sätter igång igen. Om lite mer än en vecka så ska vi göra en check. Efter det får jag se hur jag går vidare, det tar vi då. 
 
Istället för ridning blir det fortsatt fokus på min egna träning. Jag har gruppträningspass bokade måndag, tisdag & onsdag den kommande veckan. Utöver det ska jag jobba såklart, även städjobbet ska göras och ett tandläkarbesök bockas av. Nästa helg ser ut att bli lugn och jag ska försöka att hålla det så. Jag behöver en helg i lugnt tempo utan massor utav inplanerade saker.
 
Nu ska jag snart kolla på Världscupshoppning från Verona på SVT PLAY, men först skriva klart Ida-Hollys tävlingsresume. Perfekt söndagsgöra! Hoppas att allt är bra med er. 
 
Dodo idag. Jag fick testa att rida honom på ett nytt bett idag. Han kändes väldigt bra på det! Jag har faktiskt aldrig sett detta bettet innan. Han är lite knepig att hitta bett till, bettlöst och smala bett i vissa former är det enda han trivs med. Nu verkar det som att vi har ytterligare ett alternativ att variera med. 

Kommentarer:


Anonym:

Vad heter detta bett? Nyfiken 😉

Svar: Sök på acavallo sensitive så kommer det upp☺️
Ellen

skriven


Kommentera här: