STATUSEN JUST NU & PLANEN FRAMÅT

Hej allihopa! Nu har jag, Z och även hans lillebror kommit hem här till oss. Vi har haft en toppenhelg! De ska snart byta däck på bilarna och jag ska ge mig ut på en promenad, men innan dess tänkte jag prata ikapp lite med er. Lite om hur det ser ut just nu & planerna framåt, det känns som att det var ett tag sedan som vi pratades vid på riktigt.
 
Palle & Ida-Holly vilar båda två just nu. Palle ofrivilligt. Han ser fräsch ut, jättefin, men ridningen funkar inte som den ska. Han vill liksom inte jobba. När jag rider mitt bästa flera pass på rad och ändå inte får ett bättre resultat så är det något. Jag känner ju oss. Jag har därför avanmält honom till det som skulle varit årets sista start. Jag har fått en tid hos Marie som ska kolla igenom honom, tyvärr först om två veckor. Jag vill såklart att det ska ske NU, men jag är glad över att fått en tid överhuvudtaget. Hon är verkligen helt otrolig och det finns nog ingen som jag litar mer på än henne när det gäller att gå igenom mina hästar. 
 
Nu blir det istället fokus på min egna träning så att jag är i bra form och kan ge mina hästar de bästa förutsättningarna när de är redo. På måndag kommer jag köra Les Mills Bodyattack på gymmet och på tisdag blir det Tabata. När de passen är klara så har jag redan bockat av 4 av de 10 passen på mitt 10-kort. Nästa gång får det nog bli ett 20-kort alternativt ett halvårskort. Ska bli roligt att se hur formen är i januari/februari när jag hunnit lite fler pass. Skönt att få vara på god väg i början utav året istället för att börja då som man ibland ganska ofta gör. 
 
Nästa vecka jobbar jag mån-ons och på onsdag kväll åker sedan jag, Z + Z:as bror + flickvän upp till Uppsala för att vara med ytterligare en av Z:as bröder och hans flickvän. Krångligt, haha? Vi blir iallafall sex stycken totalt och jag & Z åker hem på lördag igen. Vi kommer att bo på hotell, umgås och hitta på roliga grejer med de andra, som att gå på en spelning☺️ Ska blir roligt att få vara ledig och komma bort! 
 

Kommentera här: