DRESSYRCLINIC - CHECK!

 Palle innan dagens clinic drog igång. Vilken kompis han är. Jag lastar & åker iväg helt själv i mörkret. Denna häst hänger med på alla äventyr, gud vad jag älskar honom.
 
Gokväll! Klockan är nu 21:00 och jag har precis kommit in från stallet. Varit full fart idag. Jättebra dag på jobbet, slutade 16:00 och lite mer än en timme efter det så rullade jag & Palle mot dagens clinic som vi medverkade i. Fjärde clinicen som jag & Palle ställer upp i tillsammans, jag tycker att det är roligt att både bli tillfrågad och att visa upp mig så jag försöker alltid att tacka ja. Eftersom att vi har tävlat upp till 130-hoppning felfritt & 125-hoppning med placering samt vunnit & ridit MSV C dressyr på över 70% så spelar det ingen roll om det är dressyr eller hoppning som är temat, även om vi kanske kan glänsa mest i hoppningen. 
 
Det var jag och en tjej på backen som höll i dagens clinic. Vi har egentligen inte pratats vid innan, men temat var bestämt till fram & bakdelsvändingar. Hon pratade och jag visade, men även jag fick ta mycket plats muntligt. Roligt! Jag är inte särskilt van vid att prata om ridning, jag knegar på här hemma och skriver lite på bloggen ibland. Det är ju där min nivå ligger, haha. Det är annorlunda att förmedla något utav värde muntligt inför en publik. Förhoppningsvis bjöd vi på lite inspiration & underhållning. Jag är ju bara 23 år gammal & hobbyryttare, känns konstigt att jag ska berätta om min känsla och kunskap. Självklart superkul att intresset finns, ovant bara! Utöver att kika på de olika vändningarna så lade vi också lite fokus på skänkelvikningar och "piruett-tänk" i galoppen. 
 
Jag & Palle är ju som bekant inte riktigt i form, men det kändes helt okej idag. Det blev bättre efter att vi gjort alla vändingar i skritt, efter det sög han i mer och blev jämnare i handen. Det är vänster bakben som jag upplever inte vill vara riktigt på plats. Jag ska jobbare vidare med att få honom att spåra ordentligt och fixa till genomsläppligheten i sidorna så att vi kan lira på de lite svårare sakerna sedan. Får flörta vidare med honom så är vi nog snart där igen. I helgen blir det dock fest & vänner x2 (övernattning i stan) och nästa vecka åker jag iväg en hel del, så tyvärr kommer jag inte kunna lägga 100% fokus på honom....Men för eller senare!

Kommentarer:


Emma:

Åh vad roligt det lät med clinicen! Men du, det där med "bara hobbyryttare" - Jo, jag vet att du inte lever på hästeriet utan knegar på, på dina andra jobb. MEN med detta sagt, så tror jag fullt och fast på att du skulle kunnat haft betydligt större karriär inom ridsporten än i nuläget! Med karriär menar jag alltså rent yrkesmässigt. Det vi bloggläsare ser av dig och dina hästar här, tycker jag känns 100% genuint, seriöst och skickligt, det ska du veta. Framförallt verkar du väldigt duktig på att ta fram unga hästar samt plocka fram kvalitéerna hos hästar som kanske inte i grunden har de där riktiga super-förutsättningarna (väldigt fina ändå förstås, jag tänker t.ex på Dodo). Tyvärr är det ju så att i dagens läge "behöver" man väl ha tillgång till ridhus helst, om man ska kunna jobba helt med hästarna och tjäna pengar på det, iaf underlättar det väldigt mycket. Jag skulle önska att lite hästägare får upp ögonen för dig och anlita dig för utbildning och tävling av lite riktigt fina, talangfulla individer. Jisses så roligt det hade varit att se!!! Nu blev det långt! Förlåt! Men du förstår att jag tycker du är väldigt talangfull. 👍😊

Svar: Tack för din fina & snälla kommentar, så glad jag blir🤗 Tyvärr finns inte tiden för att jobba med andras hästar (så som förutsättningarna är nu), det är precis så att jag hinner med mina två. Därför rider jag vara hästarna i närheten, och med handen på hjärtat blir det alldeles för sällan. Men som du säger, med tex. ridhus så hade ju situationen varit annorlunda. Jag är dock väldigt glad & tacksam över att jag kan ha det som jag kan ha det nu. Det är inte alla förunnat och jag njuter så länge det varar☺️
Ellen

skriven


Kommentera här: