DET HÄR MED ÅSIKTSINLÄGG...

Jag gillar inte att skriva så kallade "åsiktsinlägg" egentligen. Många gånger tycker jag att det kan bli för mycket när diverse bloggare ska tycka till om saker hit & dit på ett mer eller mindre provocerande vis. Jag vill verkligen inte ses som en person som är sur och spyr ut galla till höger & vänster. Jag är egentligen ganska obrydd om andra människor samtidigt som jag i en ganska stor utsträckning har en förståelse för folks beslut & beteende överlag. Många gånger litar jag på att hästägare känner deras häst allra bäst och vet vad som är lämpligt & inte. Jag tycker att det är viktigt att vi stöttar & hejar på varandra istället för att "tycka", dömma eller trycka ner varandra. 
 
Självklart har jag åsikter om saker ibland, men jag är inte den som lägger särskilt mycket energi på att mer eller mindre aggressivt tycka till om saker. Eller att skriva ut dem på nätet. Därför kan det kännas lite töntigt när jag väl försöker att få ihop något här, samtidigt vill jag vara lite personlig och uttrycka en & annan åsikt ibland. Åsiktsinläggen är svåra att få ihop dock, jag vill inte låta för "arg" eller bli missförstådd. Man kan ju faktiskt lugnt tycka eller ha en tanke om något samtidigt som man har en positiv och förstående utgångspunkt. Det är svårt att förmedla i skrift. Ändå envisas jag med att skriva dessa åsiktsinlägg då & då. Anledningen till det är att jag tycker en blogg blir tråkig om man aldrig tycker till eller berättar om något som kan vara lite irriterande/skavande. Det är ju ett sätt mig att låta er komma lite närmare mig, och det brukar bli inlägg med hög populäritet. 
 
Vad tycker ni? Uppskattar ni att man "tycker till" lite ibland? Är det viktigt eller oviktigt för en blogg enligt er?
 

Kommentarer:


IA:

Det är ju din blogg här gör du ju lite som du känner för. Du verkar ju väldigt upptagen med ditt eget horselife, men har du något som du känner för eller reagerar på så är det upp till dig om du vill ha åsikter. Kan hålla med om att det kan vara svårt att förmedla i skrift ibland, men jag tror definitivt inte att det skulle vara något töntigt från dig.

Viktigt vet jag inte. Det beror på i vilket sammanhang kanske. Har man något man tycker är viktigt eller står en nära om hjärtat så att säga tycker jag gott och väl man kan förmedla det om man har lust.

Svar: 😀👍
Ellen

skriven


Kommentera här: