MÅNDAG

Måndag kväll och dags att prata ikapp lite med er❤️  Vi kom hem SENT från tävlingen igår. Jag fick dessutom hoppa in och ta öppningen imorse eftersom en kollega blev sjuk. Vi ska inte tala om hur trött jag var när jag vaknade idag. Fortfarande nedsatt från förkylning och sedan en helg med festligheter + kvällstävling dagen innan hade verkligen tagit ut sin rätt. Men jag hade verkligen en toppendag på jobbet, och eftersom att jag öppnade kom jag ifrån lite tidigare, det gjorde att jag gott & väl hann rida ut på Ida-Holly innan jag spenderade lite drygt två timmar på gymmet. 
 
Körde först ett pulspass (kondition) följt av ett yoga-pass. Första gången min fot får träna sedan jag fick min stressfraktur. Jag anpassade många utav övningarna och körde förhållandevis lugnt. Kroppen har inte gjort detta arbetet på länge och var så redo att ta i, det var jobbigt att hålla emot. Foten kändes bra, den känns lite annorlunda, men gjorde inte ont. Förhoppningsvis leder det inte till något bakslag imorgon heller...Hoppas hoppas hoppas!
 
 Alldeles nyss. Kom hem från gymmet strax innan 21:00 och då tog jag in hästarna och körde ut morgondagens hö. Imorgon släpper jag ut dem strax innan 06:00, det blir ytterligare en tidig morgon då jag åter igen öppnar. Blir dock värre på onsdag, då öppnar jag inte, men har spinning 06:15 inne på gymmet, haha. 
 
Imorgon är planen jobb, och efter det ska jag & mamma rida ut ihop. Kvällen bjuder eventuellt på lite hoppning med Clear igen, inte riktigt bestämt än. Ida-Holly var riktigt fin idag förresten. Hon fick ett konditionspass ute på grusvägarna. Galoppträning! Hon var så harmonisk och lugn, men ändå pigg. Jättehärlig!
 
Hoppas att ni fått en bra start på veckan och att ni mår bra. Jag har fixat massa inlägg som kommer att publiceras i veckan. Det blir mycket uppdatering, så om ni får tråkigt så finns det säkert något nytt här, hoppas det uppskattas. Hörs snart igen!

Kommentera här: