TANKAR OM HÄSTAR & TÄVLING 2020

2020 innebär en likadan jobbsituation för mig som slutet av 2019. Heltid + ett extrajobb. Ida-Holly går in på hennes femte år, och även om hon fortfarande ska tränas mindre än Palle så kommer hennes träning att öka. Detta betyder att jag måste lägga ännu mer fokus på mina hästar. Samtidigt ska jag försöka att hinna med min egen träning + extrahästar. Jag är just nu mer eller mindre involverad i fem hästar utöver mina egna två. Som tur är så sköter deras ägare den vardagliga träningen, medans jag dyker upp som "gubben i lådan" så ofta jag kan. 
 
Jag måste & kommer att lägga fokus på de hästar som ska ut på tävling, de andra kommer att få stå tillbaka. Hästar som är aktuella för tävling är självklart Ida-Holly och Palle. Det finns även fortsatt intresse i att jag tävlar Merry, Dolly & Noppe! Och kanske kanske ytterligare en häst😉 Inget jag kommer berätta mer om just nu, ni kommer att märka om det blir av! Alltid lika roligt att bli tillfrågad iallafall.
 
Noppe står längst bort och är den häst jag tävlat minst, Dolly & Merry kommer att prioriteras före, men självklart hoppas jag på att Noppe & jag kommer ut på någon tävling också. Flera av hästarna kan åka på samma tävlingar, det svåra är att hinna med tillräckligt med träning däremellan. 
 
Får alla hästar känna sig fräscha och vara redo för tävling hela säsongen så kommer det att bli MYCKET. I slutändan är mina hästar viktigast. Fortsätter situationen att se ut såhär så kommer det krävas att mamma fortsätter att hjälpa till att rida Palle & Ida-Holly, och det hoppas jag att hon kommer göra. Men samtidigt så vet man aldrig med hästar. Det är så mycket som kan förändras innan man hinner blinka. Det får bli vad det blir i slutändan, men jag är iallafall redo att kavla upp ärmarna ett par centimeter till och ta vara på dessa möjligeter så gott jag kan för att kunna bli en ännu bättre ryttare. 
 
Några specifika mål för året finns inte. Förhoppningsvis går utvecklingen åt rätt håll vilket kan resultera i att jag kan klättra uppåt i klasserna när det känns lämpligt. Nu kör vi!
 

Kommentera här: