PALLE; bilder & text från dagens öppen bana!

Idag var det dags för öppen bana för mig & Palle, och visst märks det att man kommit ur "gängorna" lite. Jag hade det lite allmänt rörigt med distansterna, men Palle ställde upp till 110% för mig idag. Och han rev inte en enda bom. Suuuuuuuperduktig kille😍
 
När jag är på öppen banan så vill jag helst att hästen ska vara genomriden och väl förberedd sedan veckans tidigare pass, detta för att kunna utnyttja tiden och komma igång så snabbt som möjligt. Och den biten kan jag verkligen inte klaga på, jag har fått till bra ridpass i veckan och Palle vara bara "DÄR" från det att jag tog tygeln. Riktigt härlig känsla!
 
Palle får 10/10 guldstjärnor idag, jag får 7/10😉🌟
 
Värmde upp på detta lilla räcke. Han var jämn före, under & efter. Väldigt stadig & rytmisk. 

Som ni kanske förstått så är vi nu igång med själva banan. Vi hoppade den två gånger på låg höjd innan vi höjde upp vissa linjer som avslutning. Här hoppar vi ett "mini-vatten" som var hinder nummer 12 och banans näst sista hinder.

Bilderna från den röda kombinationen & framåt är från när vi höjde upp. Då låg hindren mellan 120-130cm. Förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan vi kan göra våra första starter. Tänkte börja på 110cm och öka på mer när suget faller på. 

Kommentera här: