TRÄNA, TRÄNA, TRÄNA!

Att träna för en riktigt bra tränare är bland det bästa som finns, jag är så glad för att jag har haft flera duktiga tränare i mitt liv. Palle kommer aldrig att gå 140cm. Vi har ridit 130cm felfritt och det är ungefär hans max. 130cm är stora hinder för honom. Han är världens bästa träningskompis och med honom har jag kunnat samla hundratals timmar på träning och tävling. Med honom har jag kunnat lära mig mer än jag kunnat drömma om. Även om vi inte kommer att tävla i svårklass så är målet att rida klasser på våran nivå jävligt bra! Och när dagen kommer då jag kanske har en häst som kan gå snäppet högre då gäller det att jag har förberett mig så bra som jag kunnat, och det gör man genom att skaffa sig bra tränare som lär en att rida.
 
Från det att jag var barn fram tills nu så har jag i huvudsak haft fyra tränare som påverkat mig väldigt mycket. Från det att jag var barn fram tills att jag blev tonåring så tränade jag mycket för Maria (samma Maria som äger Melker), i takt med att jag blev bättre så har vi gått över till sammarbeten med flera olika ponnys. Hon instruerar mig aldrig längre, men behöver jag ett bollplank så är hon en utav dem jag vänder mig till. KG (Karl-Gösta) Svensson är en annan tränare som haft en otroligt stor inverkan på min ridning. Det var en otrolig AHA-upplevelse att rida för honom, han lärde mig otroligt mycket. Jag är så tacksam för att jag hann ta del utav hans kunskap innan han gick bort. Sist men inte minst så har vi mina nuvarande tränare, Jens & Ulla. De är otroliga båda två, kort & gott bara BÄST!

Kommentera här: