HÅLLIDEJ; dagens öppen bana! *FILM*

Jag beslutade mig för att ta med Palle på dagens öppen bana men jag fick snabbt ändra på den planen. Han hade nämligen en tappsko. Det är verkligen inte vanligt denna årstid på Palle. Jag blev väldigt förvånad faktiskt. 
 
Ida-Holly hade jag egentligen tänkt jogga (med tanke på den eventuella träningsvärken från dressyrträningen i torsdags), men hon fick följa med istället. Och visst kändes det att hon jobbat i torsdags, tog lite extra tid på sig att komma igång. Samtidigt kändes utångsläget bra, mycket av det vi skapade på dressyrträningen i torsdags var kvar i kroppen så att vi kunde rida vidare på det. 
 
Jag & Ida-Holly red inte banan som den var tänkt idag, utan vi värmde upp och sedan körde vi en kort bana på 4-5 hinder tre gånger. Vi höjde lite för varje gång. Sista rundan låg hinderna på 115cm. Hon kändes aningen spak, men samtidigt jättebra. Jag är så glad över att jag nu har två hästar som jag kan hoppa 110-120cm på bara sådär. Det gör mycket för mig som ryttare. 
 
 Fin!
 
Kort & gott så är jag bara jättenöjd. Och så känner jag mig så löjlig som är orimligt stolt över båda mina hästar ungefär varje dag, haha. Men jag är så nöjd med jobbet jag gjort med dem och jobbet som de gör för mig. ÄLSKAR❤
 
Några klipp från idag: 

Kommentera här: