HALSRING

Det är roligt att rida vissa ridpass i halsring ändå. Jag har ju visat er när jag & Palle hoppade för första gången, och när vi åkte på öppen bana. Det har varit uppskattat av många av er. 
 
Jag har också visat er när jag rider Ida-Holly i halsring för allra första gången. Vi har ganska mycket att förbättra innan vi är där jag och Palle är. Om vi någonsin kommer dit? Palle & jag är ju ändå Palle & jag. För mig & Ida-Holly är det svårt, och allt blir långt ifrån rätt. När vi kommit ytterligare en bit i grundarbetet så ska hon och jag testa igen. Men vi är absolut en god bit påväg, hon är en otroligt lyhörd häst. Jag ska bara få henne mer liksidig och starkare så blir allt lättare sen. 
 
 
Hade det inte varit för Corona så hade jag nog aldrig ridit dessa pass i halsring, och jag hade nog inte lärt Palle att stegra heller. Så kan det gå när man varit hemma för att det runnit lite i näsan och man plötsligt haft mer tid än vad man är van vid, haha. 
 
Älskar att Palles första (och kanske sista, haha) trick är att stegra. Klart vi ska börja med det roligaste😉
 
 Hållidejs första gång i halsring någonsin. Jag hade ridit ganska ordentligt innan och hon ville helst bara stretcha, klart hon fick det. 
 
Första riktiga hoppningen i halsring på Palle.
 
Öppen bana i halsring. 
 
Av de hästar jag rider aktivt just nu (utöver Palle & Ida-Holly), det vill säga Dodo, Merry & Dolly så skulle jag vara trygg att rida dem allihop med halsring så länge det är i ett ridhus eller på en ridbana. Ridit dem länge allihop och känner mig väldigt trygg. Jag tror att Dolly skulle gilla det allra mest, och jag tror att jag & Merry skulle vara bra på det. Vi skulle nog kunna hoppa utan problem. 

Kommentera här: