SKRITTRUNDA

Hej på er! Jag har precis kommit in från stallet. Palle vilar idag pga tappsko. Han har gått en dag denna vecka... Chill för honom, haha. Ida-Holly har gått 4 gånger, ganska normalt för mina hästar. Rider i regel 3-5 dagar i veckan. Jag rider nog färre pass per vecka än många andra. Men iallafall, idag skrittade jag henne 45 minuter på lång tygel och masserade ryggen. Det var uppskattat. Såhär har Ida-Hollys vecka sett ut: 
 
Måndag: Vila.
 
Tisdag: Uteritt. Joggad längre sträckor i trav på plogad väg. 
 
Onsdag: Vila.
 
Torsdag: Dressyrträning för tränare i ridhus. 
 
Fredag: Vila.
 
Lördag: Öppen bana i ridhus. 
 
Söndag: Uteritt. 45 minuter skritt på lång tygel både på plogad väg och i djupare snö. 
 
Innan vi red iväg idag. 
 
Nu ska jag skriva lite inlägg till veckan som kommer, äta och sedan åka och träna. Hörs snart igen!

Kommentera här: