VARSIN JOGGINGDAG

Palle joggades och fick jobba lite lätt i snön igår. Övergångar mellan skritt & trav. Idag var det Idas tur. Hon fick enbart skritt & trava. Vi låg och rullade länge i trav på en plogad skogsväg. Hon svarade fint på instruktioner men behövde just instruktioner för att hålla jämt tempo, slappna av och hålla sig till det hon skulle. Efter att vi travat länge så fick hon en jättefin skritt. Palles pass igår och Ida-Hollys pass idag blev perfekta lite lugnare pass på ca 50 minuter. Mycket nöjda hästar. 
 
Imorgon vilar hästarna. Mamma brukar ju hjälpa till att rida ut någon häst under veckorna men hon gillar inte broddar & vinter, haha. Mina vintrar är ju alltid lungnare för hästarna, även om jag får lite ångest över att jag tränar dem för lite ibland så tror jag bara att det är bra för deras kroppar.
 
På torsdag är planen att åka på dressyrträning för UIla med Ida-Holly, och i helgen har jag en timme på öppen bana bokad. Vilken häst som får följa med återstår att se. Jag vill helst åka med Ida-Holly, men det beror på hur krävande dressyrträningen blir. Palle behöver också hoppa, så det gör absolut inget om det är han som åker heller. Jag tror att jag skippar extrahästar i helgen, eftersom att det ska bli milt så är det nog inget vidare underlag för ridning. Men jag får se.
 
Hursomhelst, det är tisdag kväll och nu är det dags för semlor!! 
 

Kommentarer:


Emelie:

Åh vad gott💛

skriven


Kommentera här: