DAGENS RIDPASS!

Denna vecka är såndär tråkig vecka då jag i princip måste åka till ridhus efter jobbet om något ska bli gjort. Och för att inte komma hem mitt i natten så rider jag & mamma varsin häst (när jag väl har med mig henne) vilket betyder att jag ändå bara jobbar EN utav mina hästar. Men det är såhär vinterveckor ser ut för min del, ibland blir det bara ridning någon gång mitt i veckan och så får man klämma in resten på helgen. Det blir vad det blir helt enkelt. Ett under att hästarna går så pass bra som de gör emellanåt. 
 
Såhär ser det ut för hästarna denna vecka till exempel...
 
Måndag: Vila. 
 
Tisdag: Ridhus. Mamma red Palle, jag red Ida-Holly. 
 
Onsdag: Jobbar hela dagen + kväll, ingen chans till ridning. 
 
Torsdag: Ridhus själv eller med Z. Möjlighet att ta med en häst. 
 
Fredag: Vila? Longering? 
 
Lördag/söndag: Eventuellt åka på träning, rida på fält eller åka till ridhus.
 
Menmen. Nu ska jag sluta klaga. Idag är det tisdag och jag & mamma är nu påväg hem från ridhus. Ida-Holly fick travhoppa ett kryss samt hoppa studs. Mamma red dressyr på Palle. Båda hästarna var duktiga! Det gäller att vara den bästa ryttaren man bara kan de pass som blir av. Sedan tror jag inte att det är helt fel med lugnare veckor heller, men klart det börjar krypa lite i kroppen när det känns som man inte hinner rida sina hästar tillräckligt mycket. Glad att ha mammas hjälp, hade aldrig hunnit annars (eller haft möjlighet att ha häst överhuvudtaget)❤️
 
Idas uppgifter idag.

Kommentera här: