HÅLLIDEJ; mer om dagens tävling!

 
Hållidej kändes väldigt harmonisk idag. Perfekt i huvudet egentligen. Lite isär i kroppen och inte riktigt där (speciellt inne på banan), men det är ju inte så konstigt efter en veckas vila. Jag fick henne inte att ösa på jämt igenom kroppen. Hon orkade bara bjuda framåt i ramen bitvis innan vi tappade det lite, för att sedan hitta det igen. 
 
Underlaget på framridningen var av det lite lösare & tyngre laget, det kan också ha påverkat lite. På det stora hela kändes hon faktiskt fin, det var en bra dag ändå. 
 
Efter ca 10 minuters framskrittning började vi uppvärmningen med lite jobb i skritt.
 
Jag tycker att jag red fram lagom mycket. Jag hade inte kunnat få till det så mycket bättre idag. Jag får rida loss henne lite mer imorgon och i veckan som kommer. 
 
Precis börjat jogga fram i lite trav. 
 
 Vi gjorde flera halter på framridningen för att Ida-Holly ska vara förebredd på de två som är inne i programmet. Jag brukar inte göra halter så ofta, därför passar det bra att påminna henne om att de finns innan. Hon har ju bara gjort 3 starter i dressyr, och hon blir fortfarande nästan lite överraskad när vi ska rida upp på medellinjen och göra halt. 
 
Inne på banan lyckades vi bäst med galoppen och domarens kommentar löd: "Flott häst! Bättre eftergift genomgående så kommer fler 7:or. Väl ridet!"  En kommentar som summerar det hela väldigt bra tycker jag. 
 
Jag är nöjd med dagens start i miljöträningssyfte. Känns redan som att Ida-Holly börjar känna sig hemma mellan staketen. En viktig förutsättning. Härligt med en cool häst.

Kommentera här: