TRE HÄSTBOKSTIPS!

 
Flickan på den dansande hästen. En självbiografisk bok om Charlottes liv och karriär med Valegro. Charlotte som alltid gett ett så coolt intryck berättar mycket om att hon bakom sin trygga fasad darrade på insidan. Man kommer henne väldigt nära i denna bok. Mycket personlig. Lättläst, och intressant, spännande hela vägen. Det var inte svårt att läsa ut denna!
 
Peder Fredricson. Ytterligare en biografisk bok som var mycket bättre än vad jag trodde. Väldigt underhållande och bjöd på en fantastisk berättelse vilket även Charlottes bok gjorde. Jag upplevde att denna nördade ner sig mer i "hästeriet" än vad Charlottes bok gjorde, hennes bok kändes mycket mindre teoretisk och mer känslosam. Två väldigt olika böcker som var bra på just två olika sätt. 
 
Ridningens anatomi. Faktabok med många fina & bra bilder som förklarar ridning ur ett anatomiskt perspektiv. En väldigt teoretisk bok som samtidigt visar hur man tar just teori till praktik genom att tipsa om övningar. Mycket av det som står i boken vet man redan, ändå inspirerade den mig. Direkt efter att jag bläddrat i den så vill jag alltid springa ut och släpa fram bommar eller göra andra bra övningar som boken tipsar om. 

Kommentera här: