2012/2013 - FÖRSTA ÅRET TILLSAMMANS

En bild på Palle när han precis kommit hem till mig den 28 december 2012 efter att ha dansat igenom besiktningen. Lyckan var total.
Allra första ridturen hemma. Väldigt pigg men också väldigt duktig. 
Mars 2013, här värmer vi upp för första tävlingen på den hiskeliga höjden 90 cm. Busenkelt för Palle men ändå lite nervöst eftersom att det var första tävlingen och inte mycket lägre än vad det högsta jag tävlat på ponny var. Men vi dansade lätt runt banan och Palle uppförde sig exemplariskt. 
Våren 2013 kom och då startade vi ett par 100 cm avd.B, med nästan bara felfria rundor. På bilderna ovan hoppar vi i Braås. I slutet av maj så startade jag 110 avd. B för första gången med Palle och vi var felfria även då samt i  de flesta efterföljande starter på den höjden. Palle var sedan innan tävlad med bra resultat men eftersom vi var helt nya för varandra och ny på stor häst så tog vi det i vår takt. Att starta 110 då kändes rätt stort och det var nästan så jag svalade lite efter att jag gått banan men jag grejade det ändå och det gjorde susen för självförtroendet. 
Palle och jag på tävling i Forserum där vi red ytterligare en felfri runda. 
Förutom att tävla så tränades det också naturligtvis. Träningarna gick från klarhet till klarhet hela tiden och vi utvecklades som ekipage hela tiden. Under sommaren startade vi även vår första avdelning A i 110 och red hem en placering. 
Förutom att träna och tävla han vi en hel del härliga uteritter. Jag har alltid tränat/ridit väldigt mycket ute i naturen och det gick direkt hem hos Palle som älskar uteritter. 
Vi testade på terräng vilket Palle älskar!
Startade vår första dressyrtävling i slutet utav Juli. Något helt helt nytt för Palle. Vi startade två regionala klasser, LB:1 och LA:1. Procenten blev godkänd i båda klasserna. 63% i första och 60% i andra. 
I augusti 2013 startade vi även vår första fälttävlan som gick väldigt bra för att vara första gången! Vet att jag gör en väldigt fin min på bilden ;)
I september 2013 höjde vi ribban ytterligare. Här hoppar vi 115 där vi hade 1 nedslag på grund utav en liten tabbe jag gjorde. Efter denna tävling startade vi 110 i Boxholm där vi kammade hem tredjeplatsen och även tävlingen efter det var vi placerade i 110 cm i Värnamo. 8 december 2013 startade vi den sista tävlingen för året i Jönköping. Vi hoppade då 115 och 120 cm avd. B. Det var första 120:n ihop som ekipage och lite nervöst ifrån min sida men det kunde verkligen inte gått bättre. Vi var felfria i båda klasserna och det hade inte gått att avsluta året bättre!
 Film på första 120-starten tillsammans!
Bara liten sammanfattning av allt som hände under första året tillsammas men ändå ett väldigt långt inlägg om Palles och mitt första år tillsammans. Ett väldigt roligt "lärakänna-år".En sammanfattning utav år 2014 kommer också att komma upp så småningom. 

Kommentarer:


ɑ n n i k ɑ:

Fina bilder!

Svar: Tack så mkt!
Ellen

skriven


Kommentera här: