TÄVLINGSHÖJDPUNKTER 2015, DEL 1/6

Det börjar bli dags att sammanfatta tävlingsåret. Om jag skulle banta ihop alla bra starter från i år så skulle det inlägget bli en kilometer långt. Så därför tänkte jag ta en tävling i taget och kanske berätta lite mer ingående. Inte alla starter men de som jag tycker är lite extra värda att nämna.
 
Börjar med årets första tävling som ägde rum på Linköpings Fältrittklubb 7 och 8 mars. Första gången jag och Palle var ute på på ett halvår på grund utav hans inflammation i ögat. Startade 110 och 120 första dagen och 120 andra dagen. 
 
 
Palles ögon bokstavligt lyste utav lycka för att vara ute på tävling igen och han var på sitt allra värsta uppvisningshumör. Han dansade omkring, uppblåst och kaxig. Han var riktigt riktigt laddad även när jag sedan satt på, fast då mer på ett bra sätt, hehe. Han lyssnar ALLTID när jag väl sitter på oavsett om han har haft hingstvisning till den sekunden jag lyckas ta mig upp. 
 
Vi red felfritt i alla tre klasser under helgen och var även placerade i samtliga! På den första prisutdelningen trodde jag dock att jag skulle få gå ut för Palle gick totalt banans. Han brukar alltid vara så lugn, men icke, haha. Han var verkligen på tå och hoppade helt fantastiskt i alla klasser! 
 
 
Nypimpade i schabrak och täcke från Ydre-grinden var vi också. Även tränset var nytt. Allting införskaffades på Göteborgs Horse Show. Klart man måste vara lite extra snygga när man väntat så på att få tävla igen. 
 
110 cm.
 
120 cm.
 
 

Kommentarer:


Ida Edin:

Snyggt ridet!
Sv; Åh vad härligt att din dröm gick i uppfyllelse! Älskar när folk vågar prata om sina drömmar, strongt! :-) Lycka till!

skriven


Sofie:

Härliga bilder :D Så mycket lycka!

Svar: Tack! Jaa :D!
Ellen

skriven


Amanda:

SÅdana här inlägg är så roliga attläsa :D Ser fint ut!

Svar: tack :D
Ellen

skriven


Neapocalypse - en alternativ hästblogg:

Så fin han är! :) Härligt att ni blev placerade :D

Svar: Tack snälla! Jaa :D
Ellen

skriven


Kommentera här: