TÄVLINGSHÖJDPUNKTER 2015, DEL 3/6

Nu har vi kommit till den tredje höjdpunkten för året och den skedde i maj då vi startade årets första dressyrtävling. Det gick verkligen huuuuuur bra som helst och vi vann klassen på 71% med riktigt fina ord från domaren. Klassen var LB:1.
 
 
Vet inte vad jag mer ska säga om denna dressyrstart, vi visade upp hur bra vi var just då, nu är vi ännu bättre. Det bästa av allt var väl egentligen att han gick så pass bra på tävlingen. Han blir så lätt spänd och blir då ostadig och hög i nacken. 
 
 
Vi fick en stor miss under programmets gång och det var ett taktinslag i skritten men annars så var det en jämn och bra ritt, tycker jag. Lite mer skillnad i mellangångarterna hade varit önskvärt men det hopppas jag på att vi kommer att kunna visa mer nästa år. 
 
Känslan under programmet var bra men det var knappt att jag hann känna den eftersom att jag hade händerna fulla med att få till det. Det kanske inte syns men jag fick koncentrera mig något otroligt alltså. Ingen vila här inte, bara jobba, jobba, jobba samtidigt som det inte ska synas att jag jobbar, hehe. 
 
 
Dessutom så är detta min och Palles första (och hittills enda, haha) vinst tillsammans!
 
 

Kommentarer:


Camilla Danielsson:

han har så luftiga steg, riktigt ögongodis det där ;D... heheh.. Ritten ser jätte bra ut och ni förtjänade verkligen de orden från domaren =D

Svar: tack snälla :D
Ellen

skriven


Kommentera här: