TÄVLINGSHÖJDPUNKTER 2015, DEL 4/6

Meeting på hemmaplan 31 juli-2 augusti.
 
I somras var det dags att ännu en gång försöka att knäcka hemmaplansförbannelsen. På alla mina tidigare starter på var det gäller just hemmaplan så hade Palle och jag aldrig ridit felfritt. Vi har haft skitbrarundor men det har aldrig riktigt stämt hela vägen. 10 starter utan flyt på denna bana låg oss i ryggen sedan våren och tidigare år, nästan så att jag kände att det inte var lönt. 
 
Men denna gången skullde det bli ändring på det hela. Förbannelsen är här med bruten, hehe. 
 
När man är på hemmaplan så vill man så gärna att det ska gå bra. Man är ett hemmaekipage och det är många som tittar. Det brukar vara ganska mycket publik i Eksjö och av just den anledningen så vill man ju väldigt gärna visa vad man går för.
 
Fredag: Vi inledde helgens tävlingar med att rida felfritt i 110. Kors i taket! Första felfria rundan på hemmaplan alltså. Och vi hämtade även hem en placering.
 
 
Lördag: Lördagens runda var även den på 110-höjd. Jag red sådär, hamnade i oflyt de tre första hinderna men sedan gick det bättre och bättre ju längre vi red. Vi fick ett ner på näst sista hindret. Så 4 fel alltså. Jag var ändå nöjd med att att jag red bättre och bättre ju längre rundan gick. Så en okej runda!
 
Söndag: Vi avslutade sedan på bästa sätt med att kamma hem en andraplats i 115!!!
 
 
Jag var så jäkla glad när jag gick i mål efter denna runda. Det var efter en period där det hade varit lite trögt och denna runda kändes som vår riktiga comeback. Back in business. 
 
 

Kommentera här: