MER OM DAGENS TÄVLING & DAGENS RIDPASS PÅ DOLLY

Vill börja med att åter igen säga hur nöjd jag är med Diva idag. Så himla duktig. Protokollet bestod utav en 5:a på på galoppfattningen för vänster arbetsgalopp eftersom att hon blev något öppen i formen och höjde nacken något. Men annars en jättefin galoppfattning, och jag tänker absolut inte hålla fast henne. Det hämmar och bromsar hästens rörelser, när hon blir lite starkare orkar hon behålla formen. Sedan bestod resten utav protokollet utav tio stycken 7:or och resten 6:or, det vill säga åtta stycken. Så ett väldigt jämt protokoll och i takt med utbildningen så finns det massor att rida fram i henne, hon är ju bara riden i lite mer än ett år. Hon var till och med så avslappnad att öronen stod rakt ut och började "vippa" under programmet samtidigt som hon var superlydig och hade framåtbjudning. Kul att hon presterar så pass bra i hennes första tävling inomhus!
 
Idag testade jag ett annat hackamore på Dolly men jag fick inte riktigt den effekten som jag hade hoppats på...Så jag fortsätter med de gamla rutinerna så länge. I vilket fall som helst så gick hon fint. Vi gjorde många övergångar. Först mellan trav och skritt och sedan mellan trav och galopp. Det blev mycket fokus på det och hon börjar bära allt mer vikt på bakbenen. Nästa vecka bjuder både på hoppträning och tävling för våran del.
 
Fina Dolly hemma i sitt stall.

Kommentera här: