ST MARYS CEMETARY

Dags för kyrkogårsbilder igen, haha! Men det finns verkligen så sjukt olika kyrogårdar i USA. För en annan som inte sett annat än det de har i Sverige så blir man lite förvånad, åtminstone jag.
 
Första gången jag var i USA såg jag dedär klassiska vita korsen som bredde ut sig på enorma marker. Från det till typ träkors & konstiga stenar i en slänt i öknen. Och så till dessa kyrkogårdar som jag såg nu när jag var där sist. Vi såg även kyrkogårdar som inte hade några stenar eller kors alls. Bara plastblommor i rader och det var tydligen gravar...
 
Gravar från Amerikanska Inbördeskriget som utkämpades på 1860-talet. Den lilla sydstatsflaggan bredvid skvallrar om vilken sida dessa tillhörde..
 

Kommentarer:


S:

Så spännande! Jag hade också besökt alla dessa kyrkogårdar om jag fick chansen, tycker att sånt är intressant av någon märklig anledning haha

Svar: Ja men visst är det, haha!
Ellen

skriven


Kommentera här: