EN OVANA SOM MÅSTE BORT

Jag vet om detta sedan innan och man kan se det på Palles & min runda från igår. När han blir lite stark & lite på så förhåller jag lite mer på vänster tygel. Det betyder att han tar sitt huvud lite åt vänster och han ser ju inte på höger öga! Jag måste verkligen tänka på det nu och lära om så att han verkligen får se hinderna i tid. Nu när han är "halvblind" så fick denna lilla ovana helt plötsligt en större betydelse.
 
Det är just när han blir lite "hetsig" på tävling som detta märks. Jag liksom bara reagerar och ofta blir det att jag förhåller mer på vänster tygel. Ajabaja! Just igår ville han liksom gena lite åt höger också, det blir inte riktigt bra när jag korrigerar det med att ta i vänstertygeln. Det är viktigt i omhoppningarna i framtiden. 
 
Jag ska se till att tänka extra på detta men jag tror också att det kommer bli lättare & lättare ju mer vi kommer ikapp i markarbetet och kommer i form!  
 
Jag & Palle i våras. En runda jag är riktigt nöjd med.

Kommentera här: