LINUS UPDATE

 
Whoop-whoop! Efter att ha haft en hård ridbana i nästan två månader så kunde jag igår longera Linus. Det ser ut att kunna bli lite kallare igen nästa vecka men jag hoppas verkligen att banan håller sig mjuk nu så att jag kan blanda in mer longering, bommar, befästa tömkörning & så småningom ridning mellan all miljöträning, promenader & lastträning.
 
Och på tal om lastträning, när vi lasttränade igår VILLE Linus gå på transporten helt genuint själv för första gången. Han försökte att gå in utan mig , haha! Så himla bra! Som jag tidigare berättat har han ju hela tiden snällt följt med mig in trots att han varit lite orolig/spänd men han har ju inte "viljat" gå in i den bemärkelsen.
 
Känns som att Linus har landat otroligt mycket den senaste månaden, redo för att steppa upp träning & utmaningar! Jag ska försöka fixa lite mer bilder i fortsättningen på alla de övningar jag gör med honom😊

Kommentera här: