PALLE IDAG

Det har varit en snöig förmiddag här idag, såhär såg det ut när jag gick ut för att rida Palle:
Idag fick broddarna åka på. Även lite olja intill och bredvid strålen, då minskar risken för klampar/styltor ännu mer.
 
Men lagom till att Palle var klar så slutade att snöa, perfekt!
Redo!
 
Eftersom att det kommit lite snö så kunde jag och Palle trimma lite mer ordentligt på ett gärde idag. Han var galet pigg först, gick i "passage" och slängde rebelliskt med huvudet, haha. Men efter lite trim i både trav och galopp så kändes han riktigt fin. Jag hade klätt på mig lite för mycket för efter ca 15 minuter fick jag slita av mig mina vantar och var även riktigt under mina dubbla jackor, men mycket bättre det än att frysa!
 
Nu ska jag gå ut igen, har precis käkat lite lunch här inne och så nu är det dags att göra klart i stallet samt jobba lite med Linus. 

Kommentarer:


Vanessa:

Nu ångrar jag att jag sa nej till snösulorna när hovslagarn frågade om jag skulle ha på dem...Så typiskt hah, för det ser ungefär likadant ut hos mig som hos dig!

Svar: Förstår det, hehe!
Ellen

skriven


Selma Åhlström:

Smart dedär med oljan, ska testa det!

Svar: Ja jag tycker det hjälper en stund åtminstone :)
Ellen

skriven


Kommentera här: