DAGENS RIDPASS

Jag & Zacke sov bort halva dagen idag....Vi kom hem ganska sent igår efter bio:n och vi båda är superförkylda & hängiga, men jag fick ändå en chock när jag insåg att vi sovit i hela 10 timmar! Efter att vi vaknat åkte jag hem till mig direkt och åt lunch samt red Linus & Palle.
 
Linus var lugn & fin. Vi skrittade några minuter så det finns inte så mycket att berätta😉 Palle & jag åkte sedan till Persö och red ett pass på deras stora utebana. Först riktiga passet på en vecka. Han känns väldigt fin men samtidigt har vi tappat SÅ mycket i detdär finliret och det är jättesvårt att få till. 
 
Palle har en tendens att i vänster varv skjuta ut högerbogen, trilla in med vänster bakben & vika sig i halsen till vänster. Detta resulterar i att han blir lite tom på höger tygel. Vi pratar om några få centimeter som vänster bak är innanför, men de centimetrarna är hur viktiga somhelst och det allra effektivaste sättet att lösgöra honom är att få delarna på plats och sedan ur det be honom att forma sig. Det är döjobbigt tycker Palle och det var det som vi försökte att jobba med idag. 
 
Han kämpade på mycket bra och vi avslutade med att rida i en mycket framåt galopp runt den stora banan. Många av vägarna hemma har varit så hårda det senaste så vi passade på att sträcka ut i en längre galopp när vi hade chansen.
Jag & Palle idag.

Kommentera här: