JAG & DIVA IDAG

Idag tog jag med mig mamma som både filmare & fotograf i hopp om att fånga Divas stora framsteg på film. Gick väl sådär, haha. Hon var lite trött & matt mot vad hon brukar vara och orkade inte riktigt ge detdär lilla extra idag, men hon gav ändå en väldigt fin känsla. Jag hade viljat visa mamma och er hennes superfina längningar men det får bli en annan gång. Dagen till ära var dessutom ridbanan lite stum och då rider jag henne hellre på denna lilla glänta/åker, dock hade gräset vuxit himla mycket sedan sist så man ser inte så mycket av oss.
 
 
Eftersom ytan jag rider på är ganska liten blir det extra många övergångar. Flyttar några steg här & var och byter varv ganska ofta. Diva har haft lätt för att bli alldeles för kort & djup i formen och sprungit iväg på bogarna, men det börjar verkligen bli ett minne blott. Hon är en väldigt kapabel ponny med fin mekanik i bakbenen så mycket har varit en fråga om att få henne att förstå uppgiften, sedan hitta teknik & balans.
 
 
Diva bär verkligen upp mig bra tycker jag. Jag är ca 167 cm lång och trots dressyrläder så finns det en mage att krama om. Diva reds in som 4-åring och jag var den första ryttaren att rida runt henne på lina och så småningom själv. Så rent teoretiskt är hon mer som en 5-åring. Fram tills i vintas hoppade jag henne nästan bara när jag helt plötsligt kom på att det inte vore omöjligt att kvala henne till Ungponnychampionatet i dressyr. Sagt & gjort, fyra starter senare är hon nu kvalad och det känns ju jättekul såklart!
 
Vackra Diva😍

Kommentera här: