GÅRDAGENS RIDPASS - DOLLY

 
Dolly var sista hästen ut igår och Z var snäll och tog några bilder😀
 
Dolly har nog ALDRIG varit så duktig som hon var igår, helt otroligt fin kändes hon💓 Jag trodde nog aldrig att hon skulle kunna kännas såhär fin efter att jag ridit henne för första gången hos Jessica. Då kunde hon inte galoppera i vänster galopp, var stressad och skakade nästan konstant på huvudet. 
 
Det är fortfarande mycket som är väldigt svårt för henne. Bärighet, avslappning & lösgjordhet...MEN hon är född med en spänstighet och elasticitet som gör att hon kan röra sig riktigt vackert och hoppa riktigt fint när man träffar lite rätt med resten. Jag har mina teorier om varför hon är och har varit som hon är och vi tar det utefter det, men framåt går det, hela tiden.
 
 
Igår jobbade vi mycket med bommar! Jag har inte ridit över bommar med henne på många månader nu. Hon brukade "kvadda" dem och det blev inte så bra arbete över dem. Men så igår så gick det helt klockrent. Jag vet inte om det är för att hon har funnit mer balans & styrka eller om det beror på att hon är mer mentalt lösgjord. Kanske en kombination utav båda😀
 
 
Jag är verkligen SÅ nöjd med henne, men det tror jag ni förstått vi detta laget😉 Hon gav mig några riktiga highlights och en superhärlig känsla många gånger under passet. Och förresten, ni ska bara se hur hon har börjat länga steget i trav. Nästan så hon seglar fram. Hon har ju alltid kunnat bli extremt lång och stor i sin gång. Älgat på i framvikt men nu kommer vi långsamt långsamt mot mer bärighet & samling.

Kommentera här: